Amaç
Bu raporun amacı, müşterilere faturası kesilmiş ancak sevkiyatı henüz tamamlanmamış ürünlerin takibini yapmaktır. Bu sayede, hem eksik sevkiyatlar önceden tespit edilerek müşteri memnuniyeti artırılır, hem de stok yönetimi daha etkin bir şekilde gerçekleştirilir.
Hedef Profiller / Yetkiler
Yönetici, Lojistik Yöneticisi/Pazarlama Yöneticisi, Muhasebe/Finans Sorumlusu, Kıdemli Denetim Uzmanı, Denetim Uzmanı
Raporun İçeriği
Rapor; fatura bilgileri (Seri, Sıra, GİB Belge No), fatura tarihi ve müşteriye ait bilgiler, stok kodu ve açıklaması, faturalanan miktar, sevk edilen ve sevk iade edilen miktarlar, eksik kalan (bekleyen) miktarı bilgilerini içerir.
Raporun Kullanımı
1. Her şube için tanımlı ‘Müşteri Emanet Depo’ üzerinden fatura kesilir.
2. Ürünler fiili olarak sevk edildikçe, bu depodan müşteriye sevk edilerek transfer fişi oluşturulur.
3. Oluşan fişlerde GİB fatura numarası referans gösterilerek hangi ürünün ne kadarının sevk edildiği net şekilde izlenebilir.
4. Bu rapor aracılığıyla hangi fatura için ne kadar ürün sevkiyatının eksik olduğu izlenebilir.
5. Rapor, kullanıcı parametrelerine göre filtrelenebilir:
– Belirli bir cari seçimi
– Belirli bir tarihten itibaren faturalananlar
Sonuç
Bu rapor sayesinde;
– Müşterilere ait bekleyen sevkiyatlar net olarak izlenebilir.
– Depo ve stok yönetimi daha kontrollü hale gelir.
– Müşteri memnuniyeti ve teslimat performansı artırılır.
– Finansal ve operasyonel anlamda şeffaflık sağlanır.